Direktlänk till inlägg 11 maj 2012

Oksa Pollock Det sista hoppet

Av bookgeeks - 11 maj 2012 15:04

Hej, idag har jag inte läst så mkt  bara några kapitel. Det är kanske därför jag är lite konstig idag! Men ialla fall.... Just nu läser jag Oksa Pollock det sista hoppet. Den är en fantasy bok.



Författare: Anne Plichota och Cendrine Wolf. 


Denna bok är från Frankrike och har spridit sig runt till alla franska ungdomar-och har spridit sig till ett tjugotal andra länder. Pollockmanian sprider sig nu världen över.


                                                  
        Handling


Oksa Pollock och hennes familj och vänner flyttar från paris till London. En av kvällarna hittar hon ett stjärnformat blåmärke på magen. När hennes farmor Dragomira får se på blåmärket avslöjar hon en hemlighet. Familjen Pollock har flytt från landet Edefia, ett gömt land i en annan verklighet. Nu lever de i exil och Oksa är den utvalda- den enda som kan föra dem tillbaka och ta upp kampen mot de onda krafterna.


Man får en lite Harry Potter känsla av denna bok.  Ska berätta mer sen om boken. Har inte kommit så långt.... Men den verkar bra ialla fall  



 Hoppas ni får det bra i helgen och framöver! 


P.s Kom ihåg... Läs Läs Lääääääääässsssss! 

 
 
Ingen bild

Eveliina

11 maj 2012 21:28

Fin blogg! :D Titta gärna in på min!

http://cupcakedream.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bookgeeks - 25 april 2013 14:56

Halloj alla bok älskare!   Härligt väder har vi ialla fall idag! Hur der det ut där ni bor? Jag bor själv i småland   Just nu håller jag på att läsa om "cirkeln" och "eld" För kommer inte "nyckeln" ut snart!?   Hm.. Men det är väl alltid roligt att l...

Av bookgeeks - 23 april 2013 14:54

Halloj! Vackert väder man har.. Not!    regnigt och blåsigt... Men här kommer ett bra tips som jag och några kompisar gjorde när vi gick på lågstadiet.   Det började med att .... haha nu ska jag inte dra upp värsta långa historien!   Men om man känne...

Av bookgeeks - 23 april 2013 14:39

Det var sååå längesedan jag och Alice bloggade! Det var ju för ett år sedan! (Tror jag)    Vi har nog tappat vårt lässug och att prata om böcker... Jag ska försöka att komma igång att börja läsa och vara lite mer aktiv på denna blogg! Vi behöver hjäl...

Av bookgeeks - 22 september 2012 10:54


   Det var väldigt längesen vi skrev nånting här!  Vi har haft fullt upp och vi ber om ursäkt! Jag har läst massa böcker under den senaste tiden och orkar inte skriva upp alla!   Just nu läser jag "en vän som heter mia" av Peter Phol. Igår l...

Av bookgeeks - 20 juni 2012 18:25

Jaa, Fillan har rätt, men hon behöver inte sakna mig längre, för här är jag! Tillbaks där jag hör hemma. Jag har läst två väldigt bra böcker jag med. Nämligen andra delen av Hungerspelen ( Fatta Eld ) av Suzanne Collins och För alltid med Ingelin Ang...

Presentation

Welcome to BookGeeks!

Här på Bookgeeks kommer vi att skriva om böcker.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards